Zasady organizowania wydarzeń w Parku Skaryszewskim

Kategoria ogłoszenia

  • Ogłoszenia różne

Treść

Biorąc pod uwagę zabytkowy i historyczny charakter Parku Skaryszewskiego, jego bogate „dzikie życie” oraz atrakcyjność rekreacyjną, a także potrzebę zachowania dla przyszłych pokoleń tego obiektu w niepogorszonym stanie, przyjmuje się niniejsze zasady organizowania wydarzeń.

Definicja „Wydarzenia”

"Wydarzeniem" jest każda aktywność w granicach administracyjnych parku poza obszarem muszli koncertowej, niebędąca powszechnym korzystaniem z terenów zieleni, która wymaga zgody na zajęcie terenu i może się wiązać z koniecznością wprowadzenia na teren parku środków technicznych niezbędnych do organizacji tego wydarzenia. Przez wydarzenie nie rozumie się realizacji produkcji filmowych.

Dopuszcza się organizację w parku dwóch rodzajów wydarzeń bez względu na zajmowaną powierzchnię:

    1. ,,Wydarzeń dużych” – od 501 do 999 uczestników z usytuowaniem naniesień i użycia nagłośnienia wyłącznie na warunkach opisanych w niniejszych zasadach;
    2. ,,Wydarzeń małych” – do 500 uczestników, bez możliwości lokowania scen i użycia nagłośnienia.

Do organizowanych na terenie parku wydarzeń mają zastosowanie przepisy zarządzenia nr 811/2017 PREZYDENTA MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY z dnia 5 maja 2017 r.
w sprawie zasad wydzierżawiania na okres do trzech lat nieruchomości m.st. Warszawy
i nieruchomości Skarbu Państwa, dla których organem reprezentującym właściciela jest Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.

W Parku zabrania się organizowania imprez masowych w rozumieniu ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171 z późn. zm.).

  1. Liczba i częstotliwość wydarzeń

W Parku Skaryszewskim dopuszcza się organizację nie więcej niż 6 wydarzeń rocznie, przy uwzględnieniu poniższych uwarunkowań:

  1. duże wydarzenia mogą się odbyć 3 razy w roku w okresie od 16 października do końca lutego danego roku;
  2. dopuszcza się organizację nie więcej niż 6 małych wydarzeń w całym roku kalendarzowym na warunkach opisanych w niniejszych zasadach;
  3. w przypadku organizacji wydarzeń obejmujących także tereny poza terenami utwardzonymi, pomiędzy takimi wydarzeniami minimalny odstęp czasowy, niezbędny dla regeneracji zajętych terenów zieleni, wynosi 3 tygodnie;
  4. sposób organizacji wydarzeń na terenie Parku Skaryszewskiego musi być zgodny w szczególności z zapisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 z poźn. zm.) oraz ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2021 r. poz. 710 z poźn. zm.).

Przestrzeganie zasad przez organizatora wydarzenia, w tym pozostawienie Parku w stanie niepogorszonym, będzie gwarantowane kaucją oraz karami umownymi naliczanymi za stwierdzenie ich naruszenia na zasadach określonych w zawartej umowie dzierżawy. Organizator zostanie wprowadzony na teren protokołem przekazania najpóźniej w dniu wydarzenia. Stan terenu przed wprowadzeniem organizatora oraz na dzień zdania terenu będzie udokumentowany. Dzierżawca odpowiada za teren od momentu podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego do jego wydania w tej samej formie. Wydarzenia będą monitorowane przez pracowników Zarządcy Parku lub innych pracowników Urzędu m.st. Warszawy.

Potwierdzone nieprzestrzeganie zasad może też być przyczyną odmowy zawarcia kolejnej umowy dzierżawy z organizatorem.

  1. Wymagania techniczne odnośnie wydarzeń

Wszelkie naniesienia na terenie parku powstające w związku z organizacją wydarzeń, a w szczególności informacje marketingowe, powinny być ograniczone:

  1. preferowane będą elementy wyposażenia jednorodne w stylistyce i barwach pastelowych;
  2. dopuszcza się umiejscowienie informacji marketingowych tylko wewnątrz namiotów lub na bramach stanowiących wejście/start lub metę wydarzenia;
  3. maksymalna łączna powierzchnia  namiotów nie może przekraczać 100 m2, a ich wysokość  nie może przekraczać 4 metrów i wchodzić w kolizję z zielenią;
  4. wszystkie namioty muszą być ustawione na utwardzonych alejkach;
  5. zaplecze, jak i każde inne naniesienie na terenie parku, nie może utrudniać swobodnego dostępu użytkownikom parku.

Ponadto na terenie parku zabrania się w związku z organizacją wydarzeń:

  1. ustawiania pneumatycznych elementów zagospodarowania terenu, takich jak bramy czy materace, za wyjątkiem sprzętu niezbędnego do organizacji wydarzenia sportowego;
  2. ustawiania scen;
  3. używania spalinowych agregatów prądotwórczych, przy czym dopuszcza się użycia zasilania bateryjnego o mocy niezbędnej do funkcjonowania tych urządzeń, z wykluczeniem emisji spalin i hałasu;
  4. organizacji kina plenerowego.

  1. Wjazd pojazdów

W celu organizacji wydarzenia na teren parku dozwolony będzie wjazd wyłącznie pojazdów o DMC 3,5 tony wyposażonych w identyfikator wydany przez Zarządcę Parku.

Każdy pojazd wjeżdżający na teren parku, za wyjątkiem pojazdów służb ratowniczych i pojazdów służbowych m.st. Warszawy, musi być wyposażony w indywidualny identyfikator określający datę wjazdu. Dojazd, którego przebieg musi być uzgodniony z Zarządcą Parku, może odbywać się tylko po nawierzchni utwardzonej. Wszystkie wjazdy na teren parku będą monitorowane przy pomocy systemu dostępu zamontowanego w parku. Posiadanie identyfikatora nie uprawnia do parkowania na terenie parku w trakcie wydarzenia.

  1. Akceptacja wojewódzkiego konserwatora zabytków

Wydarzenie będzie mogło być realizowane po uzyskaniu akceptacji Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków:

zakres i charakter wydarzenia będzie zgodny z zaleceniami konserwatorskimi określającymi sposób korzystania z zabytku, jego zabezpieczenia, a także zakres dopuszczalnych zmian, które mogą być wprowadzone w tym zabytku wydanymi na podstawie art. 27 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Organizator uzyska pozwolenie, o którym mowa w art. 36 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy.

  1. Eliminowanie negatywnego wpływu hałasu

Organizator zobowiązany będzie do eliminowania negatywnego wpływu hałasu emitowanego z dzierżawionej nieruchomości na pozostałe tereny parku oraz sąsiadujące z parkiem tereny zabudowy mieszkaniowej, w szczególności przez możliwość używania urządzeń nagłaśniających / głośników kierunkowych nie dłużej niż 4 godziny podczas trwania wydarzenia w godzinach pomiędzy 8-20. Dopuszczalne jest użycie megafonu w celu komunikacji z uczestnikami wydarzenia.

  1. Stawki czynszu, kaucji i innych opłat

Minimalne, zryczałtowane stawki czynszu za zajęcie powierzchni terenu objętego wydarzeniem do 3000 m2 i powyżej 3000 m2 oraz stawki opłat za umieszczenie informacji marketingowej – zgodnie z zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy nr 811/2017.

W przypadku potrzeby wjazdu pojazdu na teren parku, czynsz ulega zwiększeniu o 500 zł za dzień za każdy zgłoszony pojazd, za wyjątkiem pojazdów służb medycznych.

Kaucja zwrotna za wydzierżawienie gruntu  stanowi 3-krotną wysokość czynszu. Może zostać zatrzymana do czasu lub na cele przywrócenia terenu do stanu sprzed organizacji wydarzenia. Gdyby roszczenie m.st. Warszawy przekroczyło wysokość kaucji Wydzierżawiający może wystąpić z osobnym roszczeniem na drogę sądową.

Kaucja płatna jest najpóźniej w terminie 1 dnia przed planowanym wydarzeniem na rachunek bankowy Zarządu Zieleni m.st. Warszawy nr 91 1030 1508 0000 0005 5110 7035.

Wszelkie należności z ww. tytułów uiszczane są na rachunek bankowy Zarządu Zieleni m.st. Warszawy nr 38 1030 1508 0000 0005 5110 7035.

Data ogłoszenia

2024-01-22

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba